Visplanner-app
Update 11 maart 2024: Android-versie werkt, iOS duurt nog enkele weken.Vanmiddag, 11 maart 2024, werd van het team Visplanner bericht ontvangen. De app voor Android-gebruikers is geheel vernieuwd en werkt nu naar behoren!
Het Android-versienummer is 2.0.0; volgens de app-info is die versie op 7 maart beschikbaar gesteld.
Er is gekozen voor een andere aanbieder voor het kaartmateriaal; zodoende zijn er -in tegenstelling tot de kaarten van Google Maps- op dagelijkse basis updates mogelijk. De nieuwe leverancier is Esri, het kaartmateriaal is Arc GIS Pro.
Locatiebepaling vindt nu (als je daar toestemming voor geeft) zeer exact plaats.
Ook de reglementen van de verenigingen zijn conform de aangeleverde gegevens in de app geplaatst; een hele kluif waar vele maanden met man en macht aan is gewerkt!
Binnenkort volgt ook de vernieuwde app voor iPhone-gebruikers; de iOS-app zal over enkele weken klaar zijn.
Uw secretaris heeft het team namens ons allemaal van harte bedankt :)
Hieronder nog even het eerdere bericht:
Visplanner-app van Sportvisserij NL werkt niet naar behoren (bericht 31/01/2024):
Eind 2023 werd een update voor de bekende Visplanner-app geïnstalleerd, waarmee een aantal onvolkomenheden tot het verleden zouden behoren. (Zoals het steeds moeten 'verversen' van de pagina, als je had gescrold.)
De nieuwe versie heeft versienummer
2.0.0.75De app zou moeten werken op Android en Iphone.
Echter: meerdere leden constateerden al snel dat die nieuwe versie weliswaar mooier uitziet, maar dat enkele noodzakelijke functionaliteiten opeens
niet meer werkten. Zo kun je bijvoorbeeld je vispasnummer nergens invullen (om te controleren of je op een bepaald water mag vissen.)
Recent hebben we daarom via de mail contact opgenomen met de betreffende afdeling bij Sportvisserij Nederland en enkele vragen gesteld. Het antwoord ontvingen we vandaag en plaatsen we in zijn geheel hieronder.
Samengevat: er wordt achter de schermen hard gewerkt aan oplossingen, maar voorlopig is het beter om de mobiele website-versie van de Visplanner-app te gebruiken!
(Vul daar op de pagina 'Menu' je vispasnummer in en -bijvoorbeeld- als viswater 'Cranenweyer'; druk vervolgens op 'Kaart' en bekijk het resultaat.)
Zodra de eigenlijke app goed functioneert: maken we daar melding van!
Hieronder het bericht van Sportvisserij Nederland:
Bedankt voor de feedback, bij ons zijn de volgende zaken bekend als ontbrekende functionaliteit en bugs:
Functionaliteit:
VISpasnummer toevoegen ontbreekt en daardoor blijven bepaalde wateren oranje, dit wordt straks gecompenseerd middels een koppeling met MijnSportvisserij
Zoeken op plaats is niet mogelijk
Bugs:
- GPS doet het niet goed, vreemde locatie op de kaart. Als je gecentreerd bent, kun je niet zien waar je staat. In de vorige app stond een bolletje die actief mee bewoog, op basis daarvan kun je vervolgens inzoomen. Men begrijpt het GPS- icoontje niet. Dan moet je meer info geven als je er op klikt.
- Als je op de type kaart klikt, wordt alles wit en kun je niets meer. In de vorige app kwam een drop down menu met drie opties.
- Als je voor het eerst naar een nieuwe locatie gaat, dan kan dit lang duren. Eenmaal daar, kun je wel makkelijk verschuiven en snel laden. Als je vervolgens naar een ander gebied gaat, duurt het lang met laden. Is afhankelijk van de internetverbinding.
- Interactief zoeken is wennen, hierdoor moeilijk de bewuste wateren zoeken
- Als je op Fort Rhijnauwen zoekt, dan gaat de app er niet heen
- Als je resultaat hebt van het water, dan wordt dit minder duidelijk naar voren gebracht. Voorbeeld Benedenkerkseweg. In de vorige app is het beter zichtbaar en met 1 klik zit je op de voorwaarden. Bij de nieuwe app 2x klikken.
- Als je de taal instelt dan blijft dit niet vast staan als je door de app heen gaat.
Wij gaan hiermee aan de slag zodat de volgende update gebruiksvriendelijker is. Excuses voor het veroorzaakte ongemak.